
1. NASIL ÇALIŞIR?
• SAP sisteminde kaynak doküman (teslimat, malzeme belgesi, harici belge) oluşturulduğunda, irsaliye bilgileri işlenerek giden irsaliyeler ekranına aktarılır.
• Kullanıcılar giden irsaliye ekranındaki irsaliyeyi kontrol ederek gönderim işlemini başlatır.
• E-İrsaliye, özel entegratör aracılığıyla GİB’e, oradan da sistemsel kontrollerden geçirilerek alıcıya iletilir.
• Alıcı, malları teslim aldıktan sonra yine GİB aracılığıyla yanıtını gönderir.
• İrsaliye yanıtları özel entegratör üzerinden SAP sistemine akar ve SAP içerisinde raporlanır.
• Gelen irsaliyeler de aynı şekilde SAP sistemine akar, gelen irsaliyeler ekranında listelenir ve yanıtlanır.
• Sevk irsaliyesi çıktı olarak nakliye aracında bulundurulmalıdır.
2. FAYDALARI
• SAP içerisinden çalışır. Entegratör portalına girme ihtiyacını ortadan kaldırır.
• İrsaliyelerin gönderimi, takibi ve raporlanması kolaylaşır.
• Sistem bağlantısıyla e-fatura ve e-arşiv faturalara erişim imkanı sunar.
• Tüm işlemler tek menü üzerinden yürütülür.
• Kağıt yazdırma, kargolama, fiziksel arşivleme gibi süreçleri ortadan kaldırır.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

İşgücü ve Gider Tasarrufu

Uyarlanabilir
Esnek Yapı

Esnek
Raporlama

Hazır
Kurgu

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar















Entegratör Firmalar





