
1. NASIL ÇALIŞIR?
• SAP web aplikasyonu sayesinde muhatap ara yüzü tanımlanır.
• Web ara yüzüne veri gönderecek SAP kurgusu sisteme yüklenir.
• SAP sisteminde, mutabakat yapılacak cari ve mutabakat tipi belirlenir.
• Seçilen mutabakata uygun şekilde oluşturulan bir link müşteriye veya tedarikçiye gönderilir.
• Müşteri veya tedarikçi gönderilen link üzerinden belirtilen mutabakatı yapar.
• Yapılan mutabakat sonucu SAP sistemine gönderilir.
• Mutabakat sırasında ekstre bilgisi gönderimi ve dosya transferi (doc, xls, pptx, pdf, vb) yapılabilir.
• Online cevap verme ve dosya yükleme gerçekleştirilebilir.
2. FAYDALARI
• Aylık, 3 aylık, yıllık veya anlık mutabakat güvenilir ve doğru şekilde yapılır.
• Mutabakat sürecinde standart ve sistematik yöntemler oluşturulur.
• Farkların toplu raporlanması sağlanır.
• SAP sisteminden mutabakat verilerine kolay erişim sağlanır.
• Mutabakat işlemleri otomatikleştirilebilir ve hatırlatma fonksiyonu eklenebilir.
• Mutabakat dönüşlerine uygun raporlamalar yapılabilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

%100 Müşteri & Tedarikçi Mutabakatı

Standart & Sistematik Yöntemler

Güvenli ve Anlık Veri Akışı

Üçüncü Taraf Yazılımlardan Bağımsız

Güvenilir ve Doğru
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar












