top of page
Finpro banner 01

FINPRO KREDİ YÖNETİMİ

Bankalardan ve leasing kuruluşlarından temin edilen tüm borçlanma ürünlerinin SAP içerisindeki ekranlar üzerinden kolay ve pratik şekilde takip edilmesini ve yönetilmesini sağlayan FINPRO çözümüdür. 

Finpro background 03

1. NASIL ÇALIŞIR?

Kredi türleri sistem uyarlamaları sayesinde takip edilmekte ve yönetilmektedir.

Kredi giriş ekranından krediler sisteme aktarılmaktadır. 

Spot ve rotatif krediler için sistem tarafından finansman gideri otomatik hesaplanmakta ve bankadan gelen veriler teyit edilebilmektedir.

Taksit bazlı kredi anapara tutarı, taksit tarihleri ve faiz gideri bilgileri girilir. 

Anapara ve faiz tablolarından ilgili muhasebe belgeleri görüntülenebilmektedir.

Kredi anapara ve faiz tutarlarına göre otomatik olarak faiz tahakkuku hesaplanmaktadır. 

Finansman giderinin ay sonu tahakkuk eden kısmı için oluşan muhasebe belgeleri takip edilebilmektedir.

Muhasebe belgesinde, kredi borçları kısa ve uzun vade olmak üzere ikiye ayrılabilir. Hesaplama, vade yapısına göre program tarafından yapılır.

Kredi Ödeme Programı ile ödeme yapılan kredi kalemleri seçilerek kaydedilebilir, görüntülenebilir ve ters kayıt işlemi gerçekleştirilebilir.

2. FAYDALARI

• Kredi ve benzer borçlanma ürünlerinin yönetimi güvenilir şekilde ve hatasız yapılır. 

Kredi ödemeleriyle ilgili banka mutabakatları kolay biçimde yerine getirilir.  

Anapara ve faiz ödemelerinin muhasebe belgeleri otomatik oluşturulmaktadır. 

Kredi ödemeleriyle ilgili takvim ve gerçekleşmeler özet halde takip edilir. 

Yaklaşan ödemelerle ilgili otomatik uyarı oluşturulabilir.   

system
SAP Tam Uyumu
settings
Otomatik Muhasebeleştirme
shield
Güvenilir ve Pratik
approval
Hazır
Kurgu
report
Detaylı Raporlama
  • Kurulumu nasıl yapılır?
    Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
  • Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?
    GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
  • Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?
    Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
  • Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?
    Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
  • SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?
    Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
  • SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?
    SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.

Referanslar

ÇELİKMOTOR
SAMPA
KLV
NOOORDZEE
İNCİ YUASA
ANADOLU ISIZU.jpg
bottom of page