
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Bankaların kullanmış olduğu Online DBS formatına uygun olarak (XML), SAP sistemi ile entegrasyon sağlanır.
• Entegrasyon herhangi bir ek sunucu, aplikasyon talep edilmeksizin direkt SAP sistemi ve bankalar arasında güvenli bağlantı aracılığıyla gerçekleşir.
• Bankalara ait kurulumlar gerçekleştikten sonra, kullanıcı adı ve şifresi vasıtasıyla Online DBS Web Servis’lerine erişim sağlanır.
• Online DBS menüsünden Uyarlamalar, İşlemler, Raporlar klasörleri sayesinde DBS işlemleri yürütülür.
2. FAYDALARI
• Ödemesi olan müşteriye & bayiye anlık ödeme talimatı gönderilebilir.
• Gönderilen talimat ve alınan tahsilatlar anlık SAP sistemine işlenir.
• Gönderilen hatalı faturalar iptal edilip, revize edilebilir.
• Sistemde yüklü olan faturaların durumu hakkında bilgi alınabilir.
• Nakit akışı raporuyla tahsilat vadeleri takip edilebilir.
• Müşteri & bayi limitleri SAP sistemine anlık aktarılır.
• Banka limitlerine göre faturalar farklı bankalara dağıtılabilir.
• Limit dahilinde kalan fatura, bakiye yöntemine bağlı olarak mahsup edilebilir.
• Bayi & müşterinin müsait kredi limitine istendiği miktarda bloke koyulabilir ve kaldırılabilir.
• İleri vadeli veya peşin olarak fatura gönderilebilir. Sistem ileri vadeli faturaları tahsil edilmek üzere yüklerken, peşin faturalar için muhasebe işlemi gerçekleştirilir.
• Faturaların finans tarafından onay veya iptal süreçleri yönetilebilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

%100 SAP – Banka Mutabakatı

%100 Müşteri Risk Analizi
.png)
Tüm Bankalara Uyumlu

SAP ile Tam Entegre
Kurgu

Operasyon Yükü Azalması & Maliyet Tasarrufu
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar









Çözüm Kapsamındaki Bankalar















