
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Sanal POS hizmeti sunan kuruluşlara güvenli bağlantı üzerinden web-servis entegrasyonları sağlanır.
• Sanal POS ödeme sistemine fatura detayları aktarılır. Aktarılan detaylara göre fatura bazlı ödeme olabileceği gibi serbest ödeme de yapılabilir.
• Gerçekleşen ödeme ve iptal işlemleri SAP sistemine aktarılır. Fatura bazlı ödemeler sonucunda fatura bazlı denkleştirme yapılır. Kısmı ödeme olduysa oluşan kısmi denkleştirme belgesi tekrar sanal pos sistemine aktarılır.
• Entegrasyon süreçleri ile tahsilata ilişkin muhasebe kaydı ve denkleştirme SAP içerisinde otomatik oluşur.
2. FAYDALARI
• Tüm sanal POS hareketleri SAP içerisinden izlenebilir ve yönetilebilir.
• Tahsilat işlemleri anlık ve otomatik olarak SAP sistemine aktarılır.
• Müşteri cari hesaplarında tahsilatlara ilişkin kayıtlar ve denkleştirmeler otomatik oluşturulur.
• Sanal POS hareketleri özet raporları oluşturulabilir.
• Doğru ve hızlı nakit durumu raporlamasına katkı sağlar.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

SAP Uyumu

Uyarlanabilir
Esnek Yapı

Esnek
Raporlama

Hazır
Kurgu

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar






Çözüm Kapsamındaki Sanal Pos Kuruluşları


