1. NASIL ÇALIŞIR?
• Bayiler anlaşmalı bankalarda firmaya özel limit açarlar.
• Banka tarafından araç şasi numarası üzerinden belirlenen limit dahilinde kredilendirme yapılır.
• Firma ödemelerini bankadan alır, bayiler ise borçlarını bankalara öderler.
• Tüm süreç SAP ile bankalar arasında kurulan güvenli web servis entegrasyonları sayesinde yönetilir.
2. FAYDALARI
• Bankalarla stok finansman süreçleri SAP tam uyumu sayesinde hızlı ve güvenilir şekilde yönetilir.
• Banka stok finansmanı sistemini kullanan bayilerin mevcut limit bilgileri anlık sorgulanabilir.
• Firma, bankaların bayiye tanımladığı kredi limitinin kullanılmayan kısmına istediği miktarda bloke
koyabilir ve kaldırabilir.
• Banka sistemindeki bayiler için ileri vadeli veya peşin olarak fatura gönderilebilir.
• Sistem ileri vadeli faturaları tahsil edilmek üzere yüklerken, peşin faturalar için muhasebe işlemi
gerçekleştirilir.
• Sistemde yüklü olan ve ödenmeyi bekleyen herhangi bir ileri vadeli fatura iptal edilebilir.
• Sistemde yüklü olan faturaların durumu hakkında bilgi alınabilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri
SAP Tam Uyumu
Bankalarla Entegre
Otomatik Muhasebeleştirme
Güvenilir ve Pratik
Operasyonel Verimlilik
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.