top of page
banner 01.jpg

FINPRO TAHSİLAT YÖNETİMİ

Tahsilat Yönetimi Çözümü, SAP üzerinden çalışarak tüm tahsilat aşamalarını SAP sistemine kaydeden, tahsilat süreçlerinin, nakit akışlarının ve gecikmeli alacakların yönetimini sağlayan FİNPRO çözümüdür.

4423.jpg

1. NASIL ÇALIŞIR?

Müşteri kartlarında ödeme kayıtları, ödeme bilgileri, anlaşma vadesi, tahsilat tutarı, tahsilat türü gibi müşteriye özel bilgiler detaylı olarak yer alır. 

Günlük tahsilat listeleri tercih edilen uyarlamalar ve tercihlere göre oluşturulur. 

Faturalar, ödeme geçmişi, anlaşmazlıklar, ödeme planı ve vaatleri, ihtar ve alacak takibat süreçleri gibi bilgiler girilerek süreç yönetilir.   

Müşteri cari hareket ve bakiye bilgilerine kokpit içerisinden hızlı bir şekilde erişilebilir. 

üm yazışma, ihtar süreçleri, iletişim detayları dijital ortamda müşteri bazlı takip edilir. 

2. FAYDALARI

• SAP içerisindeki tüm kayıtlara tek platform üzerinden erişim sağlanır.

 

Takip detayı ve kullanıcı performansı kolayca raporlanır.

Geçmiş notlar üzerinden tahsilat öncelikleri belirlenir. 

Müşteriler ödeme performansları izlenebilir. 

Şirketlerin tahsilat risklerinin belirlenmesi kolaylaşır. 

Vadesi geçmiş alacakların tahsil süreçlerinde yönlendirme yapar.  

Tahsilat işlemleri SAP içerisinde otomatik kayıt altına alınır.  

Tahsilat performansının artmasına ve iş yükünün azalmasına yardımcı olur. 

system.png
SAP Tam Uyumu
transparency (1).png
Takip Edilebilir ve Şeffaf Tahsilat Süreci
adjust.png
Esnek
Raporlama
approval.png
Hazır
Kurgu
approved.png
Kolay ve Hızlı Kullanım
  • Kurulumu nasıl yapılır?
    Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
  • Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?
    GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
  • Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?
    Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
  • Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?
    Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
  • SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?
    Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
  • SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?
    SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.

Referanslar

ÇELİKMOTOR.jpg
ALCE.jpg
ANADOLU ISIZU.jpg
bottom of page