
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Ödeme süreçlerinin proje kapsamı, uyarlamaları ve yetkilendirmeleri sisteme tanımlanır.
• F110 işlemiyle ödemelere ilişkin öneri listesi uyarlama ve kodlamalara göre oluşturulur.
• Öneri listeleri üzerinden onaya gönderilecek işlemler hazırlanır ve onay süreci başlatılır.
• Onay akışı fiori ekranlarında gerçekleşir ve e-posta bildirimleri yetkililere otomatik gönderilir.
• Nihai onay alındığında onay belgesi ve bankaya gönderilecek dokümanlar hazırlanır.
• Bu belgeler bankaya SFTP ortamında güvenli şekilde iletilir.
• Gelen talimatlara göre ödemeler banka tarafından gerçekleştirilir.
• Ödemelere ilişkin sonuç dosyaları geldiğinde gerekli SAP muhasebeleştirme işlemi otomatik yapılır.
• Ödemeye ilişkin bildirim alıcı tarafa e-posta olarak gönderilir.
2. FAYDALARI
• Banka ödeme listeleri kontrollere uygun olarak hızlı şekilde hazırlanır.
• Ödemelere ilişkin şirket içi onay süreci otomatik, hatasız ve eksiksiz olarak başlatılır ve yürütülür.
• Ödeme talimat belgelerinin bankaya aktarılmasında olası hatalar ve gecikmeler azalır.
• Tüm ödeme süreci adım adım kayıt altına alınır, raporlara kolayca ulaşılır.
• Zaman ve maliyet tasarrufu sağlar, çalışan verimliliğini arttırır.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

%100 SAP – Banka Mutabakatı
.png)
Tüm Bankalara Uyumlu

SAP ile Tam Entegre

Operasyon Yükü Azalması

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar



























Çözüm Kapsamındaki Bankalar















