
1. NASIL ÇALIŞIR?
• Genel Bilgiler, Yenileme & İptal Şartları, Koşullar, Etkin Faiz & Ödeme Artış Oranı, Sözleşme Ödeme Planı, Sözleşme Yükümlülükleri, ROU (Kullanım Hakkı) gibi sözleşme bilgileri uyarlamalara bağlı kalınarak, kokpit ekranına kaydedilir ve hesaplama detaylarına erişilebilir.
• Sözleşme şartlarından kaynaklı düzeltme kayıtları ek bir hesaplamaya gerek kalmadan kayıt altına alınabilir.
• Sözleşmelerin çoklu aktarımı için ayrı bir program bulunmaktadır. Veriler Excel’den okunarak sözleşme tablolarına aktarılmaktadır.
• Sözleşme girişleri tamamlandıktan sonra muhasebe kayıt ekranındaki ilgili parametreler doldurularak, UFRS 16 kayıtlarına ulaşılır.
• Sözleşme koşulları kapsamındaki girilen etkin faiz oranı ile tüm ödemeler dönem başı değerlerine indirgenmekte ve bu değer üzerinden faiz tutarı ve kur farkı hesaplanmaktadır.
• Muhasebe kaydı programı ile VUK defterde oluşan kira gideri kaydı UFRS 16 kapsamında geri alınmaktadır.
• Ayrıca açılış, faiz gideri, yükümlülük ödeme, erken kapama, uzun dönem / kısa dönem virman ve amortisman kayıtları oluşturmaktadır.
• Yabancı para birimi ile oluşan sözleşmelerde ilgili butonla ulusal para birimi değerleri görünmektedir. Hesaplanmış kur farkları için muhasebe kaydı oluşturulabilmektedir.
• Sözleşme kapsam değişiklikleri için hesaplamalar farklı versiyonlarla takip edilmektedir. İki versiyon (VUK & UFRS) arasındaki hesaplama farklılıkları üzerinden düzeltme kaydı oluşturulabilmektedir.
• Sözleşme yönetimi yapılan non-SAP uygulamalar ile entegre edilebilmektedir.
2. FAYDALARI
• Finansal veya operasyonel kiralama ayrımı yapmaksızın, tüm kiralama sözleşmelerinizi tek model altında bilançonuzda takip edebilirsiniz.
• UFRS 16 standardına göre karmaşık olan ödeme, değerleme, amortisman, kur etkisi ve faiz işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde yönetip, raporlayabilirsiniz.
• UFRS uyumu global nitelikte ortak bir raporlama dili sağladığı için mali tablolar kolay ve pratik olarak herkes tarafından analiz edilebilir.
• Zamanla Excel üzerinden takibi zorlaşan hesaplamalar program tarafından kısa sürede yapılabilir.
e-Dönüşüm Çözümleri
Finansal Çözümler
Bankacılık Çözümleri

UFRS Tam Uyumlu

Kaynakların Etkin Kullanımı

Dönemsellik

Hazır
Kurgu

Kolay ve Hızlı Kullanım
-
Kurulumu nasıl yapılır?Kurulumu transport requestlerin sisteme yüklenmesiyle yapılır. İmplementasyon, «uyarlamalar» menüsündeki adımlarla başlar. Faturalar üzerinden bilgilerin toplanması için SAP SD, FI, MM kurguları incelenir ve buna göre uyarlama ve geliştirme yapılır. Müşterinin fatura tasarımları yapılır.
-
Tüm E-Fatura mükellefleri sistemde görülüyor mu?GİB sisteminde tanımlı tüm e-fatura mükellefleri SAP içerisinde güncel olarak tutulmaktadır. E-Fatura Mükellefleri, SAP içerisinde tanımlı carilerin mükellefiyet bilgileri raporlarını öğrenebilir. Ayrıca hem müşteri hem de fatura bazında e-fatura gönderim senaryosu (temel/ticari) tanımı yapılabilir.
-
Gelen faturalar hangi kriterlere göre ayrıştırılabilir?Seçim ekranında, fatura başlık bilgileri (şirket kodu, fatura tarihi, E-Fatura numarası, faturanın onay adımı, vb) ile filtreleme, fatura muhasebeleşme durumuna göre filtreleme ve faturanın muhatabına göre (müşteri/satıcı kodları, VKN, vb ) filtreleme özellikleri mevcuttur.
-
Gelen fatura onay ekranı hangi amaçla kullanılır?Gelen faturalar, GİB nezdindeki onay verilmeden ya da muhasebe işlemi yapılmadan önce şirket içi onaylardan bu ekran sayesinde geçirilebilir.
-
SAP Sistemi dışında kullanabilir miyiz?Ürün SAP içerisinde çalışır. Harici bir sistemde oluşturulan faturalar SAP’ye aktığında kokpite de düşer. SAP’ye aktarılmayan faturaların kokpite düşürülmesi istenirse uygun entegrasyon çalışması yapılmalıdır.
-
SAP içerisinde farklı modül verileri ile entegrasyon sağlanabiliyor mu?SAP içerisinde fatura kesilebilecek 3 modül bulunur. SD, FI ve MM. Bu modüllerden kesilen faturalar sisteme entegre şekilde çalışır.
Referanslar











